De Arlo Ultra 2 is de fijnste beveilingscamera op de markt

Gadgets Jelle van Es 15 aug 2021

Op het gebied van het beveiligen van je huis zijn er vandaag de dag veel mogelijkheden. Vroeger was het iets waarvoor je een heel systeem moest hebben en een monteur over de vloer moest halen. Maar tegenwoordig kun je het allemaal zelf doen. Een slimme deurbel is daar een goed voorbeeld van, maar ook een beveiligingscamera is een optie. De Arlo Ultra 2 is daarbij de fijnste op de markt.

De Arlo Ultra 2 is op papier een licht verbeterde versie van het origineel. Als je die in huis hebt, hoef je dan ook geen upgrade door te voeren. Maar als je altijd al hebt overwogen om een systeem in huis te halen, dan is dit er één die een combinatie biedt tussen kwaliteit en gebruiksgemak. Dit zijn de punten die me zijn opgevallen.

Arlo Ultra 2 Review

1. Makkelijk te installeren

Eén van de sterkste punten die ik aan de hele Arlo-reeks kan meegeven en dus ook aan de Arlo Ultra 2, is dat hij zeer makkelijk in gebruik is. Je moet eventjes in je muur boren om een houdertje op te hangen. Via een krachtige magneet klik je vervolgens je camera er aan vast en kun je vervolgens bepalen in welke hoek hij de boel in de gaten moet houden. Het is echt zeer gebruiksvriendelijk en binnen een paar minuten heb je alles voor elkaar.

opladen, android
Je hangt hem zo op (Afbeelding: Arlo)

2. Alles komt via de app handig binnen

In de tussentijd heb je dan waarschijnlijk wel al de app binnengehaald. Deze is verbonden met je Smarthub en vanuit die positie kun je dus je camera besturen. Op die manier kun je direct verbinding maken met de camera om te zien wat er allemaal speelt. Ook is het mogelijk om via de app aanpassingen door te voeren. Daarmee kun je bijvoorbeeld bepalen welk gebied als actief aangemerkt moet worden. Wanneer een persoon of een dier zich binnen dat gebied bevindt, dan begint de camera automatisch met filmen en kun je dus zien wat er gebeurt. Ideaal dus als je aan een drukke straat woont en niet wil dat de camera aanslaat voor elke auto die er voorbijrijdt.

Het beeld op je smartphone (Afbeelding: Arlo)

3. Beeldkwaliteit is waanzinnig goed

Het meest indrukwekkende van de Arlo Ultra 2 is echter het beeld dat binnenkomt. De camera filmt op 4K resolutie met HDR, waardoor je echt hele goede beelden binnenkrijgt. Zelfs wanneer het nacht is zie je nog goed wat er gebeurt, mede door de krachtige flashlight die op de camera zit. Daarnaast is het mogelijk om tot 12 keer in te zoomen en heb je met een 180-graden view camera een goed overzicht. Daardoor is het echt zo goed als onmogelijk om iets over het hoofd te zien.

Arlo Ultra 2
Prachtig beeld (Afbeelding: Arlo)

4. Zoekt het snelste signaal

Zoals gezegd is de Arlo Ultra 2 op veel punten dezelfde camera als het origineel. Toch is er één fijne verbetering. De camera pakt automatisch een 2.4 Ghz of 5 Ghz-signaal van de router. Zeker wanneer de camera dicht bij de router staat heeft dit een voordeel, omdat je dan sneller verbinding maakt en dus sneller ziet wie er voor de deur staat.

Werp licht in de duisternis (Afbeelding: Arlo)

5. Je hebt de Smarthub nodig

Het laatste product dat ik van Arlo heb geprobeerd was ook een fijne camera. Deze had als voordeel dat je hem direct met Wifi kon verbinden en op die manier dus snel gebruik kon maken van het systeem. Deze Arlo Ultra 2 moet net zoals het voorgaande model gebruik maken van de Smarthub. Die moet je dan voorzien van bedraad internet en daarvoor heb je dus wel weer even een vrije port nodig. Dat is in veel gevallen geen ramp en je hebt als voordeel dat je dan met een microSD-kaart dan lokaal je bestanden kunt opslaan. Dan hoef je geen duur abonnement bij Arlo zelf af te sluiten. Toch had het fijner geweest als je de keuze had, want het is wel weer een extra apparaat dat je moet plaatsen.

Praten met de pakketbezorger (Afbeelding: Arlo)

Mocht je de Arlo Ultra 2 in huis willen halen, dan kun je hem hier scoren.

Arlo Pro 4: je huis beveiligen was nog nooit zo makkelijk!