De elektrische tuktuk waarvoor je bijna je elektrische fiets wil inruilen

Tech Jeroen Kraak 6 feb 2024
Leestijd: 2 minuten

De elektrische fiets en auto hebben een vaste plaats in het straatbeeld ingenomen. Toch mag de elektrische tuktuk ook best in ons land verschijnen.

Nederland is, in tegenstelling tot Aziatische landen, niet het gebied van de tuktuk. Je ziet hem hooguit in de toeristische gebieden van Amsterdam. Wij pakken zelf veel liever de elektrische fiets.

Toch kan de elektrische tuktuk best een leuk alternatief zijn als je vaak met familie op pad gaat. Het is een keer wat anders dan die elektrische fiets, en je zit nog droog ook.

De tuktuk in plaats van de elektrische fiets

Sterker nog, deze tuktuk is zelfs goedkoper dan een elektrische fiets van Lidl of Decathlon. Helaas is er wel een heel klein nadeel. Je moet er minimaal 100 aanschaffen, wat ons een beetje veel lijkt. Maar goed, ze kosten dan 592 dollar per stuk. Ben je van plan er 658 miljoen te bestellen? Dan kosten ze maar een schamele 400 dollar. 659 miljoen tuktuks, wie wil dat nou niet in de achtertuin in plaats van allemaal elektrische fietsen?

Het is echter ook mogelijk om een sample te bestellen voor 1.600 dollar per stuk. Maar goed, eentje bestellen is natuurlijk wel heel flauw.

De elektrische tuktuk waarvoor je bijna je elektrische fiets wil inruilen
Het exemplaar bij Alibaba. (Afbeelding: Alibaba)

Waarschijnlijk zullen de verzendkosten een veelvoud kosten en mogen ze misschien zelfs niet op de weg in Nederland. Maar goed, dan ben je wel de eigenaar van je eigen tuktukvloot. Hoe cool is dat? Het is eens wat anders dan de elektrische fiets.

Dit kan je ermee

Deze elektrische tuktuk kan een maximale snelheid van 35 kilometer per uur halen. Hij heeft dan ook een 1.000W motor aan de achterkant zitten. Het is echter ook mogelijk om een krachtigere motor in het wagentje te zetten.

Op een volle lading haal je tussen de 70 en 90 kilometer af. Overigens duurt het tussen de zeven en negen uur om dit alternatief voor de elektrische fiets op te laden.

Goed, het is dus geen echte snelheidsduivel, maar een prima boodschappenkarretje voor in het centrum van Amsterdam, waar het plan is dat bijna de hele stad een 30 kilometer per uur zone moet worden. Dan kan je de elektrische fiets dus ook een keer laten staan.

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Het beste wat tech en culture te bieden heeft 🚀

De laatste ontwikkelingen iedere vrijdag in je mailbox? WANT houdt je op de hoogte!

Onderwerpen