Reclame op Disney+: CEO Bob Chapek vertelt wat je kan verwachten

Aan reclame op Disney+ moet je natuurlijk niet denken. Maar hoe zit dat in de toekomst? CEO Bob Chapek geeft antwoord.

Disney+ timmert hard aan de weg. De streamingdienst is nog niet zo lang actief, maar weet in die korte tijd veel nieuwe leden te werven. Met een portfolio met daarin succesvolle franchises als Marvel en Star Wars heeft het natuurlijk goed in handen. Disney zou nog meer geld kunnen verdienen met reclames maar gaat het dat ook doen?

De industrie verandert

Disney+ is belangrijk voor de toekomst van het bedrijf. Tijdens een Q&A-sessie voor investeerders vertelde Disney-CEO Bob Chapek over de streamingdienst. “40 procent van onze verkoop dit jaar is via streaming of digitaal. Het laat denk ik zien hoe snel deze industrie verandert. Wij zijn als bedrijf goed gepositioneerd voor verdere verandering.”

Een andere digitale inkomstenbron kan natuurlijk advertentie- en reclameverkoop zijn. Verschillende andere streamingdiensten zoals HBO Max, Hulu en Peacock hebben goedkope of gratis abonnementen met reclames daarin. Het is dus niet gek om te denken dat Disney daar wellicht ook mee wil experimenten. Toch is dat nog niet het geval.

Advertenties op Disney+

Chapek: “We evalueren altijd ons handelen op de wereldmarkt, maar nu zijn er nog geen plannen om advertentieverkoop toe te passen. We zijn blij met de modellen die we nu gebruiken. Maar nogmaals: we zullen onszelf niet limiteren om nu al op iets nee te zeggen, maar nu zijn die plannen er niet.” Wellicht is het dus in de toekomst alsnog mogelijk dat er advertenties en reclames kunnen komen.

Gelukkig hoeven we er ons nu nog geen zorgen over te maken. Wel is het Disney+ abonnement dit jaar duurder geworden. Gelukkig kregen we er wel wat voor terug: Star. Een abonnement op de streamingdienst kost nu 8,99 per maand of 89,99 euro per jaar. Vorig jaar was dit nog 6,99 en 69,99 euro.

Reageer op artikel:
Reclame op Disney+: CEO Bob Chapek vertelt wat je kan verwachten
Sluiten