[REVIEW] Arlo Pro 3 Floodlight: geeft je een veilig gevoel

Smart Home Jelle van Es 18 jan 2021

Hoewel we met zijn allen vaker thuis zijn en dus het huis an sich al beter in de gaten houden, zijn er nog genoeg momenten waarop je een extra oogje in het zeil wilt houden. Daarvoor heb je al diverse slimme deurbellen of camera-systemen. Met de Arlo Pro 3 Floodlight heb je een beveiligingscamera van hoog niveau.

Met de Arlo Pro 3 Floodlight ben ik aan de slag gegaan met het derde product van het bedrijf. Eerder testte ik als de gewone Arlo Pro 3, waar ik zeer tevreden over was. Deze versie met Floodlight in de naam geeft je wat extra licht wanneer er iemand in de buurt van komt. Maar ook op andere punten is het een behoorlijke verbetering, waardoor het als totaalproduct een dikke aanrader is. Dit zijn de punten die me zijn opgevallen.

De Arlo Pro 3 Floodlight geeft een uitstekend beeld

Net als bij de gewone Pro 3, maakt de Arlo Pro 3 Floodlight van een camera met een 2K-resolutie. Dat is niet zo krachtig als de Pro Ultra, die 4K-beeld oplevert, maar is alsnog behoorlijk indrukwekkend. Daarmee is het mogelijk om goed te zien wie er in de buurt komt van de camera. Mocht het ooit zo zijn dat je daadwerkelijk het slachtoffer wordt van een inbraak, dan is de kans groot, dat je goed in beeld hebt wie de dader is. En als het de pakketbezorger is, dan zie je dat natuurlijk ook duidelijk. Bovendien kan de camera tot 12 keer inzoomen, waardoor je zelfs op een afstand ziet wat er gebeurt. Handig als je wilt gluren in de buurt.

Arlo Pro 3 Floodlight
Het beeld vanuit de camera (Afbeelding: Arlo)

Goed overzicht

Naast dat het beeld scherp en helder is, is het ook zo dat je een goed overzicht hebt. De Arlo Pro 3 Floodlight maakt gebruik van een 160 graden breedbeeld camera, waardoor je vanaf de camerapositie aan de muur kunt zien of er op de grond door de bezorger een pakket is neergezet in plaats van dat deze bij de buren is afgegeven. Daarnaast is het ook mogelijk om via de app te communiceren met de camera en op die manier te praten met de persoon die voor de camera staat. Op die manier kun je direct aangeven wat er met een pakket moet gebeuren en geef je aan dat je niet thuis bent.

Licht is fel

Wat de Arlo Pro 3 Floodlight uniek maakt ten op zichte van de gewone Pro 3 is het licht dat de camera uitstraalt. Volgens de maker is het mogelijk om op een afstand van zeven meter licht te schijnen met een sterkte van zo’n 3.000 lumen. Het komt er op neer dat je camera de kracht heeft van een koplamp van een auto. Handig wanneer je ‘s avonds thuiskomt in je tuin en je fiets moet parkeren. Door de camera zie je dan alles wat nodig is. En wanneer iemand met kwade bedoelingen in de buurt komt, dan schrik je deze persoon waarschijnlijk al snel af met dit felle licht.

Geeft goed licht (Afbeelding: Arlo)

De Arlo Pro 3 Floodlight is handig in gebruik

De Arlo Pro 3 Floodlight is een draadloze beveiligingscamera. Dat betekent dat je hem overal kunt ophangen zonder dat je met draden hoeft te klooien. Het enige wat je moet doen, is wat schroeven in houtwerk of muren boren voor het plaatje waar je de camera aan bevestigt. Als die eenmaal zit, dan is het een eitje om hem op te hangen en zo af te stellen dat je een zo’n goed mogelijk overzicht hebt. Zelfs met twee linker handen heb je hem snel opgehangen. En wanneer je dat hebt gedaan, dan koppel je hem heel simpel aan je app en kun je vanuit daar alle verschillende instellingen verwerken. Daarbij zijn de keuzes zeer uitgebreid en kun je het zo instellen dat de camera alleen aangaat in de nacht of wanneer je niet thuis bent.

Via de app houd je alles bij (Afbeelding: Arlo)

Batterij gaat lang mee

De Arlo Pro 3 Floodlight werkt dus draadloos. Maar het standaard model heeft dan wel een batterij die gebruikt moet worden. En een batterij gaat uiteindelijk op. Bij de Pro 3 kun je er zo’n twee maanden los mee gaan. Voor dit model is er gebruik gemaakt van een grotere batterij. En die moet er voor zorgen dat je een half jaar er mee aan de slag kunt gaan. En wanneer hij op is, dan laad je hem redelijk makkelijk op met USB-kabel. Binnen een paar uur is hij dan weer volledig opgeladen en kun je de camera weer ophangen.

Kan ook tegen water (Afbeelding: Arlo)

Al met al is de Arlo Pro 3 Floodlight een zeer fijne beveiligingscamera. Hij is nu beschikbaar en onder andere hier te scoren.