[REVIEW] Blink Mini Camera: kleine handige camera

Smart Home Jelle van Es 29 jun 2020

Voor het hebben van een camerasysteem hoef je echt niet meer heel erg ingewikkeld te doen. Onlangs bespraken we een paar setups van Arlo, die je zonder stroom aan de buitenkant van je huis kunt aansluiten en je een goed beeld geeft van wat er om je huis precies gebeurt. Wil je echter vooral weten wie er binnen komt? Dan is de Blink Mini Camera van Amazon het overwegen waard.

Dit is een zeer kleine en compacte camera. Met een bijgeleverde, lange, USB-Micro-kabel sluit je die aan op stroom en vervolgens geeft deze camera je een beeld van wat er binnenshuis allemaal gebeurd. Ik heb hem een tijdje getest en dit zijn de punten die me opvielen.

Makkelijk te installeren

Wanneer je technische kennis wat beperkt is, blijkt de Blink Mini Camera een schot in de roos te zijn. Dit is een apparaatje dat je eerst aansluit, vervolgens de app voor download en via een QR-code de camera scant. Daarna kun je in de app de camera aansluiten op je draadloze internet en huppa: de camera werkt. Meer dan dat is het niet en binnen een minuut ontvang je beeld vanaf de camera op je smartphone.

Blink Mini
Kind kan de was doen (Afbeelding: Amazon)

App van Blink Mini spreekt voor zich

De app zelf is niet bizar uitgebreid, waardoor het behoorlijk overzichtelijk is. Tegelijkertijd is het zo dat je bij de camera settings behoorlijk wat dingen kunt aanpassen. Zo kun je bijvoorbeeld aangeven op welke tijden je wilt dat de camera aangaat. Bijvoorbeeld in de nacht of op de uren dat je op werk zit. Verder is er een handige activity zone die je kunt instellen. Stel die bijvoorbeeld zo in dat hij alleen aanslaat wanneer iemand door de deur heen gaat. Wanneer je dan wat later naar bed gaat en nog even op de bank ligt, dan krijg je niet voor elk wissewasje een melding op je telefoon. Andere instellingen bestaan uit de gewenste lengte van de opgenomen clips of dat je de clips eerder stopt wanneer de beweging niet meer gedetecteerd wordt.

De app spreekt voor zich (Afbeelding: Amazon)

Beeldmateriaal in orde van Blink Mini

Met een resolutie van 1080p is het beeldmateriaal dat de Blink Mini Camera er uit gooit gewoon behoorlijk goed te noemen. Mocht je ooit in de vervelende situatie terecht komen dat er daadwerkelijk iemand ongewenst bij jou binnenkomt, dan kan het beeldmateriaal er voor zorgen dat je die persoon goed kunt herkennen. Het is dus zeker geen pixelbrij die er uit wordt gegooid.

Net beeld (Afbeelding: Amazon)

Voor de prijs hoef je het niet te laten

Er zijn camerasystemen die je een paar honderd euro kosten. Natuurlijk, daar krijg je dan ook kwaliteit voor terug, maar als je gewoon naar een simpel camerasysteem zoekt, dan is de Blink Mini eigenlijk hetgeen dat je wilt hebben. Hij kost vier tientjes. Dat is wat mij betreft een behoorlijk goede deal voor hetgeen wat je er voor terug krijgt.

Lekker met anderen praten terwijl je er niet bent, of zoiets (Afbeelding: Amazon)

Blink Mini mist optie om enkel personen te detecteren

De Blink Mini kent tegelijkertijd ook wel wat beperkingen. Het idee van de camera is dat hij een bericht afgeeft wanneer er beweging is in het huis. Nu zal dat over het algemeen gaan om een persoon. Maar mocht je in het bezit zijn van een huisdier, dan moet je er rekening mee houden dat een beweging van dat beest er ook voor kan zorgen dat de camera aan slaat. Zeker wanneer je op werk bent en je hond loopt de hele tijd op en neer, is dat redelijk irritant. Je kunt hem dan uitzetten, maar dan mis je weer de toegevoegde waarde van de camera.

Sup, dog! (Afbeelding: Amazon)

De Blink Mini Camera is nu beschikbaar en te koop bij Amazon.