[REVIEW] Burnout Paradise nu ook op de Nintendo Switch

Games Jelle van Es 24 jul 2020

Ben je al een beetje klaar met remasters en remakes? Nou, game-uitgevers niet. Zeker met de Nintendo Switch hebben ze een extra platform om hun games voor een tweede of derde keer uit te geven. En zodoende kun je sinds een tijdje ook los met Burnout Paradise Remastered.

Burnout Paradise Remastered is een game die meer dan tien jaar geleden als de gewone versie werd uitgebracht. Een tijdje geleden kreeg de game al een tweede leven op de PlayStation 4 en Xbox One. En nu dus op de Nintendo Switch. Het is een game waarbij je met diverse auto’s rondscheurt in het fictieve Paradise City. Het draait daarbij zeker om snelheid, maar minstens zoveel om het beuken van de tegenstanders om ze uit te schakelen en jij flink wat boost scoort. Dit zijn de punten die mij zijn opgevallen aan de Nintendo Switch-versie.

Burnout Paradise loopt verrassend goed op de Switch

De Nintendo Switch is een platform dat natuurlijk niet zo krachtig is als de PlayStation 4 en de Xbox One. Maar daar merk je eigenlijk niks van. Het helpt dat we te maken hebben met een game die oud is en dus niet het maximale verlangt van de hardware, maar alsnog loopt de game echt verrassend goed. Zeker wanneer je met acht auto’s vlak bij elkaar zit en met een hoge snelheid rondscheurt en elkaar beukt blijft de framerate hoog en stabiel. En dat had ik eerlijk gezegd niet helemaal verwacht.

Burnout Paradise Remastered
Je scheurt soepeltjes rond (Afbeelding: Electronic Arts)

Enorm veel content

Burnout Paradise Remastered is een game waar je veel uit kunt halen. Er zijn enorm veel races om mee aan de slag te gaan. Bovendien worden races vaak gereset wanneer je een X-aantal overwinningen hebt behaald en naar een hoger niveau bent gegaan. Daarnaast zijn er in de game allemaal diverse steegjes waar je in kunt rijden om op die manier allemaal hekken omver te scheuren, zijn er jumps om over heen te springen en zijn er diverse wagens die je in de game kunt vrijspelen. Op die manier is het echt een game om je vele uren mee te vermaken.

Burnout Paradise Remastered
Ook los met motoren (Afbeelding: Electronic Arts)

Gameplay blijft top

Daarbij helpt het dat de gameplay van Burnout Paradise Remastered na al die tijd nog altijd enorm goed werkt. Het is echt zo’n typische game die je oppakt en gelijk mee los gaat, zonder dat het snel verveelt. Op die manier is het een titel die je enorm lang kunt blijven spelen en er makkelijk op elk moment even bij kunt pakken om op die manier weer een tijdje van de game te genieten.

Beuk tegen alle wagens aan (Afbeelding: Electronic Arts)

Fijne soundtrack

Een laatst sterk punt aan Burnout Paradise Remastered is de soundtrack. Deze komt echt uit een compleet andere tijd en is origineel aan hetgeen dat we meer dan tien jaar voorgeschoteld kregen, maar het werkt nog altijd uitstekend. Lekker losgaan op Guns ‘n Roses zijn Paradise City of zelfs Avril Lavigne (guilty pleassure toch wel) met haar Girlfriend. Het is echt een game waarbij ik meer dan eens de volume omhoog zette wanneer er een lekker nummer voorbij kwam.

Deze wagen gaat stuiteren van de soundtrack (Afbeelding: Electronic Arts)

Burnout Paradise is niet goedkoop

Burnout Paradise is een game die meer dan tien jaar geleden uitkwam. En hoewel Burnout Paradise Remastered goed in elkaar zit, is het niet helemaal oké om vijftig euro te vragen voor een game die eigenlijk niet meer dan een nieuw likje verf heeft gekregen. Het is te veel en komt niet overeen met prijzen voor andere remasters en remakes. Dertig euro had wat mij betreft een betere prijs geweest voor een game als deze.

Niet zo duur als een sportwagen overigens (Afbeelding: Electronic Arts)

Burnout Paradise Remastered is nu beschikbaar op de Nintendo Switch. Wil je meer lezen over gaming? Bezoek dan hier onze overzichtspagina.