[REVIEW] Death Stranding en de kracht van de pc
:quality(80)/https%3A%2F%2Fwww.want.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2020%2F07%2FDeath-Stranding-pc-6.jpg)
In november 2019 maakten we kennis met de game Death Stranding, een product van Metal Gear Solid-bedenker Hideo Kojima. Een game die op dat moment een mooi antwoord leek te zijn op de verdeeldheid in de wereld met de verschillende populistische wereldleiders. Nou, met alle corona-ellende lijken we die verdeeldheid alleen nog maar meer nodig te hebben en is het goed dat de pc-versie er nu is.
In Death Stranding ga je aan de slag met Sam Bridges, die als een soort pakketchauffeur pakjes brengt in het apocalyptische Amerika. Dat is zeg maar de basis van deze unieke game. Tegelijkertijd heb je te maken met een wereld die verbonden is met de wereld van anderen. Wanneer jij daar bepaalde dingen in bouwt, hebben anderen daar ook profijt van. En dan heb je nog het grootse verhaal met de diverse cinematische scenes. In de review van de PlayStation 4-versie destijds ga ik daar wat dieper in. Voor deze versie kijk ik vooral naar de elementen die de pc-versie biedt.