[REVIEW] Mortal Kombat 11 Ultimate: ramt er op los

Games Jelle van Es 1 dec 2020

Met Mortal Kombat 11 Ultimate heeft uitgever Warner Bros een nieuwe versie van de fijne vechtgame uitgegeven. Het is een pakket die het beste tot zijn recht komt wanneer je als nieuwkomer de game haalt. Het is namelijk zoals de naam al zegt de ultieme versie van de game.

Dat betekent dat Mortal Kombat 11 Ultimate geleverd wordt met alle content die tot nu toe is uitgebracht. Dat betekent dus het hoofdverhaal, alle personages die daarna zijn uitgebracht, het Aftermath-uitbreidingsverhaal, alle modi, Fatalities, Friendships en Stage Brutallity. En wanneer je een nieuwkomer bent, kun je de game ook gaan spelen op de nieuwe spelcomputers. Dit zijn de punten die me tijdens het spelen zijn opgevallen.

De gameplay blijft in Mortal Kombat 11 Ultimate gewoon goed

Zoals gezegd koop je Mortal Kombat 11 Ultimate niet wanneer je het origineel hebt. Dan kun je beter de Aftermath-uitbreiding halen en kijken of er bepaalde personages zijn die je boeiend lijken om mee te knokken in één van de twee Kombat Packs. Hoe je de game ook beleeft, één ding is wat mij betreft duidelijk: de gameplay zit goed in elkaar. Elk personage speelt net even anders en kent zijn eigen combinaties. Met name wanneer je de game online speelt is het een feest en kun je heerlijke gevechten afwerken. Als het je dan lukt om een reeks aanvallen uit de mouw te schudden en het af te maken met een gruwelijke Fatality, dan tovert dat toch wel een glimlach op je gezicht.

Mortal Kombat 11 Ultimate
Gezelligheid (Afbeelding: Warner Bros)

Enorm veel content

Mortal Kombat 11 Ultimate is een zeer goed gevuld pakket. De basis van de game was eigenlijk al rijk. Daar krijg je nu twee Kombat Packs bij met negen nieuwe personages en Aftermath. Dit is de grote uitbreiding op de game en brengt naast een nieuw stuk verhaal ook nog eens drie nieuwe personages. Op die manier zijn er 37 verschillende vechtersbazen om mee aan de slag te gaan. En zoals gezegd spelen die allemaal net even anders, waardoor je echt heel erg veel uur in de game kan doorbrengen.

Mortal Kombat 11 Ultimate
Los met Rambo (Afbeelding: Warner Bros)

Verhaal is vermakelijk

Een vechtgame moet vandaag de dag meer brengen dan alleen een goed vechtsysteem. Dat biedt Mortal Kombat 11 Ultimate wat mij betreft. Maar daarnaast krijg je een uitgebreide singleplayermodus voorgeschoteld. Daarin krijg je een uitgebreid verhaal, waarbij je tussendoor gevechten uitvoert. Dat is op zich al erg vermakelijk en met Aftermath er bij kun je zo’n 15 uur aan verhalende gevechten beleven.

Zo zie je alles (Afbeelding: Warner Bros)

Upgrade naar next-gen met Mortal Kombat 11 Ultimate

Mortal Kombat 11 Ultimate is een game die cross-gen werkt. Dat geldt als het goed is voor alle versies van de game, waardoor je als Mortal Kombat 11-bezitter ook moet kunnen genieten van een gratis upgrade naar de PlayStation 5-versie wanneer je de PS4-versie bezit. De next-gen versie kent als grootste voordeel dat de toch al niet lange laadtijden nog wat korter zijn. Daarnaast ziet alles er net een tikkie beter uit en heb je geen problemen meer met een framerate die inkakt wanneer het er te wild aan toe gaat.

Nog meer details op deze manier (Afbeelding: Warner Bros)

Mortal Kombat 11 Ultimate is een vermakelijke vechtgame die veel content biedt. De game is nu verkrijgbaar op de verschillende platformen. Wil je meer lezen over gaming? Bezoek dan hier onze overzichtspagina.