[REVIEW] Terminator: Resistance: Deze kun je overslaan

Games Jelle van Es 20 nov 2019

Er was een tijd waarbij elke grote film-release gepaard ging met een release van een game. Vaak was dat geen goede combinatie. Te vaak ging het om compleet matige games die veel te snel in elkaar werden gezet. Gelukkig hebben we daar tegenwoordig niet al te veel last meer van. Wel hebben we nu Terminator: Resistance, die min of meer tegelijkertijd komt met de nieuwe film.

Hoewel Terminator: Resistance volgens mij los staat van de film, is de timing wel duidelijk gekozen om hem nu uit te brengen. Op die manier probeert de game een beetje mee te profiteren van de film-release. Maar of dat lukt is maar de vraag. De nieuwste film wordt immers niet heel erg goed ontvangen en als ik heel eerlijk ben, kun je deze game ook overslaan Dit zijn de vijf punten die me zijn bijgebleven nadat ik de game heb gespeeld.

Verstand op nul en gaan in Terminator: Resistance

Er zit wel iets van verhaal in Terminator: Resistance. En in dat verhaal krijg je wat mee hoe andere personages Judgment Day hebben ervaren, want deze game speelt zich na die ellende af. Als fan van de Terminator-reeks levert dat wat interessante inzichten op, maar over het algemeen moet je niet al te veel verwachten van het verhaal. Dit is gewoon een game waarbij je je verstand op nul zet en in de verschillende actie duikt. Daarbij krijg je al redelijk snel toegang tot een speciaal plasma-wapen, waarmee je de verschillende Terminators afmaakt.

Terminator: Resistance
Gewoon knallen (Bron: Teyon)

Geluidseffecten zijn wel wat oké?

Eerlijk is eerlijk, ik probeer er nog wat positiefs van te maken. En op dat gebied vond ik de geluidseffecten in de game in orde. Terminators klinken zoals ze horen te klinken en dat geldt ook voor de wapens die je gebruikt. Daarnaast is de muziek, wanneer die voorbij komt, in orde. Dat is geen reden om de game te kopen, maar wel fijn dat er naar is gekeken.

(Bron: Teyon)

Terminator: Resistance ziet er gewoon niet goed uit

Buiten dat is Terminator: Resistance niet echt de moeite waard. Visueel gezien is het alsof je een game speelt die op de PlayStation 3 is uitgebracht. De omgevingen zijn erg grauw en eentonig, veel detail zit er niet in en wanneer je een gesprek voert met andere personages, dan heb ik het gevoel dat de personages uit Fallout 3 er eigenlijk nog beter uitzien. Ook zijn de lichteffecten simpelweg ondermaats, waardoor het geheel gewoon heel erg goedkoop en inspiratieloos aanvoelt.

Matige graphics (Bron: Teyon)

Gameplay is wat saai

Het helpt daarbij ook niet dat de game gewoon niet heel erg leuk is om te spelen. Er is geprobeerd wat variatie in de game te brengen door gebruik te maken van momenten waarbij je sneaky te werk moet gaan, maar dat is echter zo tergend slecht uitgewerkt, dat het je puur tegen gaat staan. De momenten van actie zijn dan nog enigszins te doen, maar is niet van het niveau dat je het meer dan ene half uur achter elkaar wilt spelen.

(Bron: Teyon)

Technisch niet in orde

Naast de constatering dat Terminator: Resistance er niet heel erg goed uit ziet, is het technisch ook niet je van het. Een stabiele hoge framerate wordt niet gehaald, maar tot overmaat van ramp heb je gewoon hier en daar met zware framedrops te maken, die je uit de actie haalt. Daarnaast lopen jouw medestrijders hier en daar vervelend in de weg, waardoor je niet goed op een vijand kan knallen. Het zijn allemaal kleine punten die het totaal verhaal niet helpen.

(Bron: Teyon)

Zodoende is Terminator: Resistance een game die je met een gerust hart kunt overslaan. De game is nu beschikbaar voor pc, PlayStation 4 en Xbox One. Wil je meer lezen over gaming? Bezoek dan hier onze overzichtspagina.