[REVIEW] Het tweede seizoen van Undercover is nog veel spannender

Films & Series Jeroen Kraak 4 sep 2020

Zondag is het eindelijk zover: het tweede seizoen van Undercover gaat in première op Netflix. Het belooft spectaculair te worden.

Het eerste seizoen van Undercover was een regelrechte hit. De Netflix original waarin de Nederlanders en Belgen samenwerken was wekenlang onderwerp van gesprek in menig huiskamer en kantoor. Het is dan ook geen verrassing dat Netflix een tweede en derde seizoen van de serie bestelde. Het heeft zelfs zoveel vertrouwen dat er ook nog een film komt.

Een nieuw seizoen Undercover

Het tweede seizoen van Undercover gaat ongeveer een jaar verder naar de gebeurtenissen in het eerste seizoen. Ferry Bouman zit in de gevangenis nadat het huwelijk tussen undercover-agenten Bob en Kim in scène is gezet om hem te arresteren. Hij zweert om wraak vanuit de bajes. Ondertussen heeft Kim ook een andere carrière gekozen. Na de missie gaat ze aan de slag bij een hulporganisatie. In die positie doet ze onderzoek naar illegale wapenhandel. Ze komt daarbij uit bij een Belgische westernmanege die wordt geleid door twee bijzondere broers. Bob werkt nog steeds bij de politie en dus vraagt ze hem om er een keer een kijkje te nemen. Die missie grote gaat gevolgen hebben. Overigens ook voor Bob persoonlijk, want zijn dochter wil te weten komen waar hij nu echt mee bezig is.

Netflix Undercover Bob Tom Waes
Bob in gesprek met Kim. (Afbeelding: Netflix/Nyklyn)

Wij gaan helemaal niets verklappen wat er verder gebeurt, want dan zouden we het hele plot al verklappen. Vooral omdat de serie ook wekelijks wordt uitgezonden in plaats van alles in een keer. Bingewatchen zit er dan ook niet in tot in november, aangezien de serie uit tien afleveringen bestaat. Wat we wel kunnen zeggen is dat het wachten extra pijnlijk gaat worden, want het tweede seizoen van Undercover zit nog voller met actie en spanning dan het eerste seizoen. Er zitten dan ook flink wat heftige cliffhangers in waarbij het wachten lastig wordt.

Cowboys en paarden

Natuurlijk is het geen verrassing dat de serie zich voor een deel gaat afspelen rond de westernmanage. En eerlijk gezegd is dat een prachtige locatie die ook weer voor grappige momenten gaat zorgen. Daar lijkt de tijd wel even te hebben stilgestaan, want je zult er de nodige cowboys en line dancefeesten voorbij zien komen. Wel is er een grote maar. In tegenstelling tot de camping, bevindt deze zich in België en ook nog eens op een plek waar met een plat accent gepraat wordt. We adviseren je dan ook om het programma met ondertiteling te bekijken, want soms is er echt niets van te verstaan.

Undercover Netflix Kim
Van de camping naar de westernmanege. (Afbeelding: Netflix/Nyklyn)

Vond je het eerste seizoen van Undercover geweldig? Dan ga je zeker genieten van het nieuwe seizoen! Het is nog beter en spectaculairder en vol met ingrijpende gebeurtenissen. Het zal dan ook geen verrassing zijn als de serie nog meer internationaal wordt opgepakt.

Nog veel meer op de planning

Helaas laat een derde seizoen voorlopig nog op zich wachten. De bedoeling was dat na het tweede seizoen in een korte tijd het derde seizoen te zien zal zijn. Door de coronacrisis zijn die opnames uitgesteld. Er is dus voorlopig nog geen releasedatum te geven. Netflix heeft daarom de planning wat omgegooid. De standalone film over Ferry Bouman komt nu eerst en daarna pas het derde seizoen, dit was eigenlijk in omgekeerde volgorde de bedoeling. Een derde seizoen hoeft overigens niet het laatste te zijn. In een interview dat we hadden met Frank Lammers zegt hij dat meer seizoenen zeker een mogelijkheid zijn.