Super Dragon Ball Heroes World Mission Review

Games Jelle van Es 18 apr 2019

De afgelopen jaren zijn er heel veel verschillende vechtgames verschenen die zich afspelen in de wereld van Dragon Ball. Zowel in 2D als 3D-arena’s hebben we met de verschillende helden uit het universum gespeeld. Super Dragon Ball Heroes World Mission is de nieuwste game uit de reeks. Maar deze keer knok je niet, maar bouw je een team vanuit een kaartendeck op. En daarmee ga je gevechten aan met andere strijders.

In de game maak je jouw eigen alterego aan en heb je de droom om een meester te worden in de Dragon Ball-kaarten game. De game schotelt je een verhaal voor waarbij je niet alleen merkt dat je goed bent in het kaartspel, maar ook dat er meer gaande is dan dat je op het eerste manier ziet. Dit zijn de punten die mij zijn opgevallen.

Uitgebreid verhaal

De game kent een groot verhaal. Eentje die flink uitgebreid is. Dat kun je zowel als een plus als een minpunt zien. Er zijn behoorlijk veel personages waarmee je kennismaakt en de gesprekken die gevoerd worden (via tekstballonnen) zijn behoorlijk uitgebreid. Daardoor is het een game waar je heel wat uren in kunt stoppen. Dat wordt nog eens versterkt door het feit dat de gevechten die je met je kaarten speelt wel een paar minuten duurt. Kortom, een game met veel inhoud.

Super Dragon Ball Heroes World Mission

Enorm veel kaarten

De verzamelaar in mij wordt heel vrolijk van Super Dragon Ball Heroes World Mission. Er zijn er honderden en je verdient ze via een machine en moet dan hopen dat je er iets tofs uit trekt. Dat kan een beetje willekeurig zijn, maar levert ook spanning op. Voor de liefhebber van de serie is het ook een feest van herkenning. Maar liefst 350 personages uit de wereld zijn terug te vinden in de kaarten. Elke kaart kent zijn eigen specifieke vaardigheden en het is zodoende een uitdaging om te zien wat voor combinaties je kunt maken en de tegenstander te verslaan.

Super Dragon Ball Heroes World Mission

Diepgang

Het systeem waarin je vecht is erg uitgebreid. Ten eerst moet je je deck maken en daarbij een mix zien te vinden tussen verschillende categorieën strijders. Vervolgens moet je per ronde bepalen wie je in zet. Sommige vechtersbazen krijgen een bonus wanneer je ze aan andere koppelt. Dat kan er voor zorgen dat je meer kracht hebt om vijanden aan te vallen of een speciale aanval in zet. Ook heb je te maken met stamina en moet je tijdens een aanval of een verdediging timen met een actieknop. Kortom, het is een systeem waarbij je met veel elementen rekening moet houden en zeker niet doorheen klikt.

Super Dragon Ball Heroes World Mission

Duurt een tijd voordat je alles door hebt

Maar dat betekent wel dat het echt een investering is om alles te snappen. Aan het begin kom je daar nog wel mee weg, maar op een gegeven moment heb je gevechten die lastiger zijn en moet je echt goed snappen wat je doet. Je kunt dan afgaan en van je fouten leren, dus houd daar rekening mee. Dit is geen game waarbij je je verstand op nul zet.

Super Dragon Ball Heroes World Mission

Komt langzaam op gang

Een groot minpunt van Super Dragon Ball Heroes World Mission is dat het echt een tijd duurt voordat het geheel op gang komt. De eerste paar uur doorloop je echt uitgebreide gesprekken en vele tutorials. Dat is zeker niet het meest spannende dat je uiteindelijk in de game voorgeschoteld krijgt. Daar moet je dus echt even doorheen bijten.

Super Dragon Ball Heroes World Mission

Super Dragon Ball Heroes World Mission is nu beschikbaar voor de pc en de Nintendo Switch. Wil je meer lezen over alles dat met gaming te maken heeft? Bezoek dan hier onze overzichtspagina.