Captain Marvel : is de hype terecht?! | REVIEW

Tech Martijn Pijnenburg 5 mrt 2019
Leestijd: 2 minuten

Marvel heeft ons in 2019 ook wederom weer veel te bieden. Waar we eind volgende maand eindelijk het vervolg van Avengers: Endgame kunnen zien, krijgen we van de producent eerst nog Captain Marvel voor onze kiezen. Een film waar veel om te doen is geweest en waar de hype gigantisch om was. Maar de grote vraag is: was de hype terecht? We keken de film en zochten het voor je uit!

Voldoet Captain Marvel aan de hype?

Ondanks de gigantische hype rondom het aankomende Avengers: Endgame is er nog een andere Marvel-film waar velen mensen naar uitkijken. Het ging hier om Captain Marvel, de eerste titel binnen het Marvel Cinematic Universe met een vrouwelijk titelpersonage. In deze film speelt Brie Lanson een vrouw wiens krachten een grote invloed kunnen hebben op een intergalactisch conflict.

Tijdens het kijken van de film wordt het al snel duidelijk dat Larson volledig opgaat in haar rol als het titelpersonage, wat haar geloofwaardigheid ten goede doet. Daarnaast is ook Samuel L. Jackson erg leuk als een jongere versie van Nick Fury. De rest van de cast is echter oké, maar verder niet noemenswaardig.

Is het misschien een Skrull?

Alhoewel je het verhaal beter zelf kunt gaan ontdekken kunnen we alvast zeggen dat de Skrulls een grote rol spelen in Captain Marvel. Dit is een buitenaards ras dat in staat is om zichzelf tijdelijk in een ander wezen te veranderen. Wat kan betekenen dat de zwerver op de hoek eigenlijk een vermomde Skrull is die ieder moment kan aanvallen. Dit gegeven levert uiteraard een hoop interessante situaties op. Al helemaal omdat het niet duidelijk is aan welke kant deze wezens nou eigenlijk staan.

Captain Marvel review

Alhoewel de Marvelfilms op visueel vlak altijd wel in orde zijn is Captain Marvel op dit gebied misschien wel een uitspringer. Zowel de gevechten als de diverse omgevingen zijn een genot om naar te kijken. Het is daarom ook sterk aan te raden om de film in IMAX of Dolby Cinema te checken. Al zal deze titel waarschijnlijk ook niet misstaan op een 8k televisie.

Jaren 90

Afgezien van de bovenstaande pluspunten volgt de film dezelfde formule als andere titels in het Marvel Cinematic Universe. Gezien het niveau van de voorgaande films kan dit eigenlijk alleen maar als compliment beschouwd worden. Een noemenswaardig verschil is echter dat Captain Marvel zich in de jaren 90 afspeelt en er de nodige nostalgie in verwerkt zit. Waaronder een geweldige soundtrack met onder andere Nirvana en No Doubt.

Met Captain Marvel levert men wederom een prima superhelden film aan. Men volgt dan misschien de bekende formule, maar gelukkig is daarbij ook de kwaliteit ouderwets goed. Mocht jij weer zin hebben in een IMAX spektakel, dan is dit je film. Vond je deze Captain Marvel review interessant? Lees dan ook ons artikel over hoe Marvel films eruit zouden zien zonder special effects.