Problemen met Google Agenda? Je bent op dit moment zeker niet de enige!

Tech Wesley Akkerman 30 jul 2020
Leestijd: 2 minuten

Verschillende gebruikers van Google Agenda melden problemen met de dienst. Mocht je dus zelf ook problemen tegenkomen: je bent niet alleen. Het gaat in het bijzonder om mensen die hun Agenda-items willen synchroniseren met agenda-apps van third party-ontwikkelaars.

De kern van het probleem is eigenlijk heel simpel. De third party-apps zijn niet in staat de Google Agenda-dienst te bereiken, waardoor foutmelding 403 geproduceerd wordt. Die foutmelding vertelt ons dat de server van de dienst onbereikbaar is, waardoor er geen data binnengehaald kan worden. En als er geen data binnengehaald kan worden, kan data dus ook niet gesynchroniseerd worden. Dat betekent dat nieuwe agenda-items die zijn aangemaakt in de app niet in de webversie van Agenda-verschijnen, en andersom. Dat is behoorlijk vervelend als je de dienst elke dag gebruikt voor werk en/of privé.

Google Agenda heeft synchronisatieproblemen

De populaire website Downdetector laat ook zien dat heel veel mensen zich gemeld hebben met (waarschijnlijk dezelfde) problemen. Hoewel duidelijk is dat er iets aan de hand is, lijken de problemen niet heel erg breed aanwezig te zijn. Zoals gezegd treft dit slechts een deel van de gebruikers die de dienst gebruiken in een app die niet van Google afkomstig is. De kans is overigens ook groot dat heel veel mensen het probleem niet eens opmerken: of omdat het probleem snel opgelost is of omdat ze de app in kwestie niet gebruikt hebben tijdens de downtime.

Mocht je toch wat zaken in je Google Agenda willen regelen, dan kun je natuurlijk altijd terecht in de officiële app van Google. Je downloadt hem hier voor Android en hier voor iOS. Ook kun je altijd naar de webversie gaan op https://calendar.google.com/calendar/r. Het probleem is gelukkig dus niet heel groot, omdat de dienst nog altijd bereikbaar is. Maar goed, je kiest natuurlijk niet voor niets een third party-app uit, dus we kunnen ons voorstellen dat dit vervelend is. Het is niet duidelijk wanneer het probleem gefikst wordt, maar het lijkt er wel op dat er nu minder klachten zijn.

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Downdetector

Het beste wat tech en culture te bieden heeft 🚀

De laatste ontwikkelingen iedere vrijdag in je mailbox? WANT houdt je op de hoogte!

Onderwerpen