[REVIEW] Nacon Revolution Pro Controller 3: Top-controller voor de PS4

Games Jelle van Es 31 okt 2019

Het Franse merk Nacon is inmiddels al een paar jaar op de markt met hoogwaardige accesoires voor gamers. Het begin met de eerste Revoluton Pro Controller. Met de Nacon Revolution Pro Controller 3 heb ik inmiddels de vijfde controller van het bedrijf in gebruik. Naast de de trilogie van deze lijn heb je ook nog een asymmetrische controller waardoor je als PlayStation 4-gamer een soort Xbox One-controller hebt en een luxere controller die draadloos werkt.

De Nacon Revolution Pro Controller 3 is enkel met draad te gebruiken. Daar heeft de maker voor gekozen omdat op die manier er geen enkele lag is tussen het indrukken van de knop en het signaal dat naar de spelcomputer wordt gestuurd. Of je daar zelf ooit last van hebt, dat is maar de vraag. Toch kan het bij met name esporters een verschil opleveren. Daarnaast hoef je met een kabel je geen zorgen te maken over de batterij. Dit zijn de punten die mij zijn opgevallen

Nacon Revolution Pro Controller 3 kent een luxe presentatie

Dit is niet echt een punt waar je op lange termijn iets aan gaat hebben, maar het uitpakken van de Nacon Revolution Pro Controller 3 is wel een klein feestje. De controller komt in een mooie doos en is voorzien van een opbergtasje, waar je hem na gebruik makkelijk in kunt plaatsen. Op die manier is het ook een controller die perfect is om mee te nemen naar vrienden. Door hem in het tasje te plaatsen, blijft hij lang er mooi uit zien.

Kabel is met 3 meter lang

Nu heeft draadloos gamen het voordeel dat je niet met een kabelbrij te maken hebt. Gelukkig voel je je niet beperkt met de Nacon Revolution Pro Controller 3. De kabel die er bij wordt geleverd is met zijn drie meter lekker lang, waardoor je nog altijd op een redelijke afstand van je pc of PlayStation 4 kunt zitten. Daarnaast is de kabel redelijk dik, waardoor hij niet heel erg snel in de knoop raakt. Ik heb het in elk geval geen enkel moment als vervelend ervaren.

Nacon Revolution Pro Controller 3
Kabel is lang genoeg (Bron: Nacon)

Veel customization mogelijkheden met de Nacon Revolution Pro Controller 3

Net zoals bij de andere controllers van Nacon is het ook bij de Nacon Revolution Pro Controller 3 mogelijk om van alles en nog wat aan te passen. Voordat je met de controller losgaat op de pc is het echt aan te raden om hem even op de pc aan te sluiten. Met de software die je kunt downloaden is het dan mogelijk om van alles en nog wat in te stellen op de controller. Zo kun je bepalen hoe ver je het analoge pookje moet bewegen om er voor te zorgen dat hij dat oppakt. Dit is ideaal als je echt fanatiek wilt gaan racen in een game en een goed verschil wil voelen tussen flauw insturen en scherp.

Nacon Revolution Pro Controller 3
(Bron: Nacon)

Gewichtjes voor je eigen smaak

Daarnaast wordt de controller geleverd met een aantal verschillende gewichten die je in de controller kunt plaatsen. Op die manier heb je de mogelijkheid om zelf te bepalen hoe zwaar je de controller wilt hebben. Ik vind het persoonlijk fijn om het gevoel te hebben dat ik iets stevigs in handen hebt, dus heb ik de zwaarste gewichten er in gedaan. Maar als jij liever iets lichter hebt, dan gebruik je de de andere gewichtjes of haal je ze er uit.

(Bron: Nacon)

Biedt niet heel veel verbeteringen

Zoals gezegd is dit de vijfde controller die Nacon heeft uitgebracht. En als ik heel eerlijk ben biedt de Nacon Revolution Pro Controller 3 niet heel veel verbeteringen ten op zichte van zijn voorganger. Enkel het d-pad is in deze nieuwe versie echt wat beter, daar hij gebruik maakt van hetzelfde d-pad als de Nacon Revolution Unlimited Pro. Daarmee is het dus geen verstandige aanschaf als je die al in huis hebt. Dit is echt een controller voor de gamer die net wat meer controle wilt over zijn games en nog geen zogenaamde Pro-controller in huis heeft.

(Bron: Nacon)

Heb je zelf een PlayStation 4 in je bezit en lijkt het je wat om met de Nacon Revolution Pro Controller 3 aan de slag te gaan? Dan hebben we goed nieuws. Wij mogen namelijk de controller weggeven aan één van onze lezers. Het enige wat je daarvoor moet doen is een mail sturen naar [email protected]. Laat daarbij weten wat het adres is waar we de controller naar toe kunnen sturen. De Nacon Revolution Pro Controller 3 is nu beschikbaar en te gebruiken op de PlayStation 4 en de pc.