Tennis World Tour 2 is op de PlayStation 5 net iets beter

Games Jelle van Es 8 apr 2021

Ik heb in mijn leven heel wat goede tennisgames gespeeld. Maar tegelijkertijd ook heel wat tennisgames die voor de dubbele fout gingen. De originele release van Tennis World Tour 2 zat daar een beetje tussen in. Zeg maar een geval waarbij de eerste service de ballenjongen raakte en de tweede service onderhands net in ging. Nu heeft die game een tweede kans gekregen op de PlayStation 5.

Er zijn inmiddels heel wat games geweest die een upgrade hebben gekregen naar de PlayStation 5. Titels profiteren van de extra kracht, maar vaak zorgt dat er niet voor dat de basis van de game beter wordt. Dat geldt eigenlijk ook voor Tennis World Tour 2. De game heeft wat voordelen op de nieuwe spelcomputer, maar wordt niet in één keer een waanzinnige tennisgame. Dit zijn de punten die me zijn opgevallen.

Tennis World Tour 2 Review PlayStation 5

1. Visueel iets sterker

Eén van de voordelen die voor veel games gelden die een upgrade krijgen naar de PlayStation 5, ziet Tennis World Tour 2 er ook wat beter uit. De resolutie wordt nu verhoogd naar een 4K-resolutie. En met 60 fps loopt alles ook soepel. Animaties zijn daardoor wat sterker. Het is daarmee niet in één keer een prachtige game, maar de upgrade is wel lekker. Ook zien lichteffecten er nu net wat beter uit.

2. Genoeg spelers

Als je een fan bent van tennis, dan is het goed om te zien dat er 48 spelers in het rooster zitten. De Nederlandse Kiki Bertens zit daarbij. Bij de mannen zie je bekende namen als Nadal, Federer, Thiem en Medvedev. Elke speler ziet er redelijk goed uit en maakt gebruik van zijn eigen specifieke voordelen. Dus als je samen met een vriend of vriendin op de bank met Tennis World Tour 2 los wilt gaan, dan zijn er genoeg spelers om uit te kiezen.

Tennis World Tour 2
Speel als Goffin (Afbeelding: Nacon)

3. Gameplay blijft wat rommelig

Toch blijven er problemen rondom Tennis World Tour 2. Zo is de gameplay wat rommelig. De game maakt gebruik van een systeem die draait om timing. Je moet voordat je slaat de knop van je slag indrukken en vasthouden voordat je hem loslaat op het juiste moment. En dat mechanisme werkt niet altijd even soepel. Soms denk je een bal goed te meppen, maar dan blijkt dat je juist net even iets te laat of te vroeg hebben geslagen en loopt het niet zoals je het wilt. En dat frustreert toch wel een beetje.

Timing blijft een ding (Afbeelding: Nacon)

4. AI doet soms vreemd

Daarnaast is het best wel irritant dat de tegenstanders in Tennis World Tour 2 echt vreemd doen. De ene keer slaan ze een bal die ze makkelijk kunnen gebruiken om de rally naar zich toe te trekken heel matig terug, terwijl je de andere keer denkt het punt te pakken en de tegenstander vanuit een haast onmogelijke hoek een bizar perfecte bal mept. Je kunt zodoende nooit echt grip krijgen op de game en daardoor zijn de potjes die je speelt vaak frustrerend.

Dubbelen (Afbeelding: Nacon)

Zodoende is Tennis World Tour 2 een kleine verbetering ten op zichte van de eerdere release, maar blijven de puntjes van frustratie redelijk overeind. De game is nu beschikbaar. Wil je meer lezen over gaming? Bezoek dan hier onze overzichtspagina.

[REVIEW] Tennis World Tour 2: Pakt geen Grandslam